Пріоритетний напрямок для Facebook сьогодні – технології доповненої і віртуальної реальності.

 

У нього компанія вкладає найбільше зусиль і грошей, заявив віце-президент компанії Ендрю Босворт в інтерв’ю Die Welt.

Ендрю Босворт заявив, що розвиток технологій віртуальної і доповненої реальності вплине на суспільство настільки ж сильно, як і поява персональних комп’ютерів. У Facebook розраховують, що в осяжному майбутньому технологіями віртуальної реальності будуть користуватися більше мільярда людей.

«Наша місія – допомагати людям встановлювати контакт один з одним. Ми бачимо, що сьогодні у наших користувачів є бажання налагодити ще більш тісний зв’язок, ніж раніше. Попередні технології, такі як смартфони і браузери, мають обмеження, які ми впираємося. Тому ми створили наші портали, в яких мова йде насамперед про відеотелефонії. За допомогою віртуальної реальності ми зможемо піти набагато далі», – розповів Ендрю Босворт.

Представник компанії переконаний, що розвиток окулярів віртуальної реальності призведе до того, що зникнуть всі інші мобільні пристрої.

«Уявіть, що всі дисплеї, які вас оточують, існують не у фізичному світі, а в світі доповненої реальності. Не залишиться ні смартфонів, ні годин. Це буде драматичним зміною, і ми переконані, що це станеться», — вважає Босворт.

Топ-менеджер Facebook повідомив, що окуляри віртуальної і доповненої реальності наділять людей «суперсилою». Наприклад, користувач таких окулярів зможе збільшити зображення, щоб швидше розгледіти номер під’їжджаючого автобуса.

Журналіст Welt припустив, що компанія займеться розробкою імплантів, однак представник Facebook запевнив, що вони не збираються робити з людей кіборгів і займаються тільки зовнішніми пристроями.

Експерти прогнозують, що ринок пристроїв віртуальної реальності (VR) в поточному році почне активно розвиватися після періоду досить повільного зростання в 2016-2017 роках Драйверами зростання значною мірою стануть нові типи автономних VR-стіна, які, як очікується, усунуть всі ті технологічні недоліки, які утримували масових споживачів від прийняття VR.

Новий форм-фактор є більш доступним, ніж преміум-гарнітури, і в рази могутніше мобільних VR-хедсетов, де основним компонентом є екран смартфона. Крім того, автономні гарнітури забезпечені вбудованим процесором і всіма необхідними датчиками, що дозволяє звільнитися від проводів.

Перша автономна гарнітура, Vive Focus від HTC, була анонсована в січні цього року, а нещодавно був представлений шолом Oculus Quest від компанії Oculus (належить соцмережі Facebook).

Віртуальна реальність розширюється від використання лише вузьким сегментом геймерів до масового ринку, віртуальна реальність і доповнена реальність зв’яжуть людей незалежно від фізичного розташування, вважає глава Oculus VR Хьюго Барра.

Facebook продовжує розвивати свій бізнес віртуальної реальності. Хьюго Барра сказав, що для того, щоб вся екосистема процвітала, необхідний двосторонній ринок з розроблювачами і творцями контенту і споживачами. Facebook очікує, що переломний момент настане, як тільки однією платформою будуть користуватися 10 млн осіб. Зрозуміло, в Facebook сподіваються, що це буде платформа Oculus.

Поява бездротовий автономної гарнітури від Oculus довелося як не можна до речі. У II кварталі поточного року поставки стіна віртуальної реальності в річному вираженні знизилися на 33,7%, повідомляли IDC.

Основною причиною такого спаду аналітики називають зниження інтересу покупців до найпростіших безэкранным гарнітурів, яким для роботи потрібен смартфон. Якщо у II кварталі минулого року таких пристроїв було реалізовано близько 1 млн, то за минулу чверть року — лише 409 тис.

Попит на шоломи, що вимагають підключення до комп’ютера або ігрової консолі (так звані Tethered VR), за рік зменшився на 37,3%. У II кварталі HTC відвантажила приблизно 111 тис. таких пристроїв, компанії Oculus (перша версія шолома Oculus Rift якраз належить до цієї категорії) і Sony — 102 тис. і 93 тис. гаджетів відповідно.

Експерти впевнені, що зниження носить тимчасовий характер. Крім того, різко підскочили відвантаження автономних VR-пристроїв: зростання в річному обчисленні становив майже 418%. Підйом в основному забезпечили моделі Oculus Go і Xiaomi Mi VR, постачання яких аналітики оцінили в 212 тис. одиниць.

Фахівці відзначають, що приблизно 20% VR-стіна, що надійшли на ринок в II кварталі 2018 р., призначалися для комерційного сектора, тоді як рік тому цей показник становив 14%. Крім того, середня ціна продажу в цьому сегменті зросла з $333 до $442.

У иммерсивных технологіях (віртуальна, змішана і доповнена реальність) криється величезний потенціал. Однак зараз вони знаходяться скоріше на стадії підвищеної уваги, ніж реальної продуктивності.

Розквіт VR та інших иммерсивных технологій, ймовірно, станеться до 2020 року, вважають експерти Gartner, регулярно відстежують розвиток технологій від зародження і підвищеної уваги до плато продуктивності в графіку Hype Cycle. Згідно з даними аналітиків VR досягне плато через 2-5 років, а AR — через 5-10.

Незважаючи на те, що популярні користувальницькі сценарії обмежуються іграми і 360-відео, експерти оцінюють річний розмір інвестицій в AR/VR-стартапи в 2017 р. в $3 млрд. Поки ринок знаходиться в невизначеності не стільки з-за неоформлених екосистем, скільки з-за відсутності проривного продукту, який міг би вивести VR на масовий ринок, так само як це було зі смартфонами.

   
Наука і технології

Залишити відповідь